Prijzen & Erkenningen

1e plaats in de afbeeldingen-ranglijst door het Wirtschaftswoche- magazine

25 mei 2013
Consumenten (8400 respondenten) hebben HiPP in 2013 opnieuw verkozen tot het meest duurzame bedrijf in Duitsland.

We willen iedereen bedanken voor het vertrouwen dat men in ons heeft getoond. Tegelijkertijd is de stem van de consument een stimulans voor HiPP om de levering van betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige producten te blijven ondersteunen. Al in 2011 en 2012 werd HiPP verkozen tot meest duurzaam bedrijf van Duitsland door representatief consumentenonderzoek voor WirtschaftsWoche.

Ook dit jaar was HiPP de duidelijke winnaar van 103 bedrijven in 17 sectoren blijkt uit de ranglijst van WirtschaftsWoche. Plaats 2 en 3 werden bezet door  de fabrikant van huishoudelijke apparaten Miele en de drogisterijketen DM. Op de laatste drie plaatsen stonden McDonald's en de kledingbedrijven H&M en KIK. Het onderzoek toonde in zijn geheel aan dat consumenten niet alleen voor een merk kiezen omwille van het product zelf, maar ook voor de inzet van het bedrijf op het gebied van milieu en sociale zaken.

CSR-prijs van Bondsrepubliek

24 april 2013
HiPP op de eerste plaats als een van de meest verantwoordelijke bedrijven in Duitsland.
HiPP is bekroond met de 1e prijs voor zijn uitstekende inzet voor het milieu en de gemeenschap, bedrijfsmanagement, de markt en de werkplek en is blij met de hoge erkenning als het meest verantwoordelijke bedrijf in Duitsland in zijn grootte (500-4999 werknemers). Op 24 april, eerde Gerd Hoofe, staatssecretaris van het ministerie van Arbeid en Sociale Zaken en voorzitter van de jury in het totaal vier bedrijven van verschillende groottes tijdens een feestelijk evenement in het Berlijnse Postbahnhof.

Voor gedetailleerde informatie over de CRS-activiteiten van HiPP, kunt u terecht op:
www.hipp.de/ueber-hipp/nachhaltigkeit/

2012 Duitse Duurzaamheid Award van de Bondsrepubliek

7 december 2012
HiPP wordt geëerd als een van de 3 meest duurzame bedrijven in Duitsland.

Op 7 december 2012 werden de winnaars van de Duitse Sustainability Award van de Duitse Bondsrepubliek geëerd in Düsseldorf. Prijzen werden uitgereikt aan kandidaten die voorbeeldig economisch succes, maatschappelijke verantwoordelijkheid en zorgvuldig beheer van het milieu weten te combineren. Alleen bedrijven welke hebben bewezen een opmerkelijke bijdrage te hebben geleverd op het gebied van duurzaamheidsmanagement en die het idee van een duurzame samenleving door middel van hun onderneming hebben bevorderd, kwamen op de lijst van nominaties.

Ereprijs voor Prof. Dr. Claus Hipp

28 november 2012
Ereprijs voor Prof. Dr. Claus Hipp toegekend door het Beierse ministerie van Arbeid en Sociale Zaken, Gezinnen en Vrouwen en de Vereniging van Oudsten van het Land

De Beierse Staatsprijs "Reife Leistung" (“fantastisch werk”) werd toegekend door het Beierse ministerie van Arbeid en Sociale Zaken, Gezinnen en Vrouwen en de Vereniging van Oudsten van het Land aan 11 winnaars in het Künstlerhaus in München op 27 november 2012. Prof. Dr. Claus Hipp werd bekroond met de ereprijs door Christine Haderthauer Beierse onderminister van Arbeid en Sociale zaken. De onderscheiding eert de ouderen uit alle hoeken van Beieren met een bepaalde sociale, sportieve, economische of culturele betrokkenheid.

FAUN – Categorie Verantwoordelijkheid en Duurzaamheid

22 november 2012
FAUN - Categorie Verantwoordelijkheid en Duurzaamheid toegekend door de uitgever Deutsche Standards Editionen en Ernst & Young

In samenwerking met de Duitse uitgever Standards Editionen, loofde het accountantskantoor Ernst & Young dit jaar voor het eerst de FAUN uit, een prijs speciaal voor Duitse familiebedrijven. De award wordt toegekend voor uitstekende merkmanagement uitgereikt in drie categorieën: 1. Traditie en Grondslag 2. Verantwoordelijkheid & Duurzaamheid, 3. Innovatie. Deze grensoverschrijdende branche-prijs bestaat uit  verschillende branches en heeft betrekking op de gebieden van de consument, de dienstverlening en de industrie. In de toekomst zal de FAUN om de drie jaar worden toegekend. De prijs zelf, FAUN - ontstaan ​​als een afkorting van het woord " Familienunternehmen " - is ontworpen door Olaf Salie, de CEO van de Duitse uitgeverij Standards Editions en designer Daniel Berg Het is een boom en symboliseert geworteldheid, groei, vernieuwing en verbondenheid – aan de familie en aan het eigen merk. Stefan Hipp ontving de prijs als plaatvervanger van Claus Hipp in de categorie “Verantwoordelijkheid & Duurzaamheid” .

Beierse Familie Entrepreneur Award 2012

21 maart 2012
De FAMILIENUNTERNEHMER (ASU) en de JUNGEN UNTERNEHMER (BJU) reikten in maart 2012 voor het eerst awards uit aan familiebedrijven met de Beierse familie Entrepreneur Award 2012 in drie categorieën: "Duurzaamheid", "Innovatie" en "Sociale Betrokkenheid". Claus Hipp behaalde de 2e plaats in de categorie "Duurzaamheid" voor Hipp GmbH & Co Vertrieb KG .

Duitse Solar Award

Van links naar rechts: Jo Leinen, lid van het Europees Parlement; 2e van links: Bernward Janzing, Presentator; Johannes Doms, Executive Vice President HiPP, Dr. Simone Peter, minister van Milieu van Saarland, Dr. Axel Berg, voorzitter van EUROSOLAR Duitsland

5 november 2011
EUROSOLAR, de Europese vereniging voor hernieuwbare energie, heeft de Pfaffenhofense babyvoedingsproducent HiPP, op 5 november geëerd met de Duitse Solar Award 2011. De Solar-award geeft HiPP na vele decennia een gevoel van bevestiging over de bedrijfsfilosofie van duurzaamheid, waarbij "ecologisch duurzame productie van babyvoeding" als een rode draad door de geschiedenis van het bedrijf loopt. HiPP is niet alleen pionier in de biologische landbouw, maar heeft al in 1995 als eerste voedselproducent in Europa een EMAS-gecertificeerd milieuzorgsysteem geïntroduceerd. Door consequente en duurzame uitvoering bespaart het bedrijf gestaag energie en grondstoffen en produceert het - ondanks een verdubbeling van de productie - CO2-neutraal in Duitsland. Omdat de opwarming van de aarde in nauwe samenhang met het uitsterven van dier- en plantensoorte staat, zet HiPP zich actief in voor het behoud van de biodiversiteit.

POS Marketing Award

11 oktober 2011
De Duitse POS Marketing Award werd die week voor de 11e keer gepresenteerd door de POS-Marketing Association POSMA. De baanbrekende POS-marketing campagnes van 2010 werden bekroond in 11 basis en 3 bijkomende categorieën - namelijk goud, zilver en brons. HiPP is er zelfs in geslaagd om twee keer te winnen. In de categorie "klein budget - grote impact", werd het 6-pack met potjes voeding + T-shirtcampagne, die werd gevoerd voor het wereldkampioenschap voetbal 2010, bekroond met de POS Marketing Award in zilver. Goud werd niet toegekend in deze categorie dit jaar. In de categorie "FMCG” (Fast Moving Consumer Goods) kon HiPP met dezelfde actie een derde plaats bemachtigen. Goud ging in deze categorie naar Coca-Cola, vóór Milka (Kraft Foods).

Erkenning voor het Beierse Milieu Pact

27 september 2011
Erkenning voor de betrokkenheid op lange termijn bij de coöperatie milieubescherming door het Beierse Milieu Pact
HiPP was een van de allereerste ondertekenaars van  het Milieu-Pact van Beieren. "Samenwerken om het milieu te beschermen" is opgericht op 23 oktober 1995. Als bedrijf van het "eerste uur" werd HiPP tijdens een ceremonie bekroond in de residentie Kerk München door Minister van Staat Söder met een award voor haar langdurige en voorbeeldige inzet samen met de andere oprichtersbedrijven. "Het doel van het milieu-pact is gebaseerd op eigen verantwoordelijkheid en vrijwillige basis, om de inzet van Beierse bedrijven op het gebied van milieubescherming te versterken en uit te breiden. De deelnemers van het Milieu-pact zijn belangrijke rolmodellen die bij dragen aan duurzaam en milieuvriendelijk wonen in het Beierse land" aldus Söder. Tijdens de ceremonie heeft de minister van Buitenlandse Zaken een award uitgereikt aan 120 Noord-Beierse bedrijven, die als een van de eerste leden van het Milieu-pact behoren.

Sales Cup

8 juni 2011
Voor de babyvoedingactie van vorig jaar "Losjubeln mit gratis Fan-T-Shirts", heeft HiPP GmbH & Co Vertriebs KG de “Oscar voor verkoop promotie" gewonnen. De prijs wordt toegekend door het "Lebensmittel-Zeitung direkt" en de prijsuitreiking vond plaats in Wiesbaden op 08 juni 2011. Met deze prijs is het bedrijf HiPP erin geslaagd voor het eerst op het gebied van sales promotie een marketingprijs te winnen. De zogenaamde "Salescup 2011" wordt uitgereikt in verschillende categorieën - we zijn in de categorie "Industrie Promotie" voor de speciale promotie-effectiviteit en creativiteit van onze aanvullende actie door een onafhankelijke jury. 

De eervolle zakenman

19 mei 2011
Ter gelegenheid van de Federale Vereniginsdag in Hildesheim, Duitsland, bekroonde de KKV-Bundesverband de Beierse ondernemer Prof. Dr. Claus Hipp (HiPP babyvoeding) in het gebouw van de Kamer van Koophandel in Hildesheim met de KKV-ereprijs "De eervolle zakenman 2011. De lovende toespraak werd gehouden in het Bundeskanzleramt door minister van Staat, Eckart von Klaeden. Met deze ere-award herinnert de Katholieke Sociale Vereniging aan een oude kerncompetentie van de vereniging: het ideaal van de "eervolle zakenman". Hij eert ondernemers die "ethische, goede manieren” met medewerkers, klanten en de samenleving onderhouden. Belangrijke criteria zijn maatschappelijke betrokkenheid, ondernemersgeest en een eerlijk, ondernemend leiderschap.

Econosophen

6 april 2011
München - Op 6 april, heeft de Duitse hulporganisatie "Human Plus e.V." de baby-kindervoedingproducent Claus Hipp geëerd met de "Econosophen". Deze prijs wordt jaarlijks door de actieve liefdadigheidsorganisatie uitgereikt aan particulieren en bedrijven met een hoge maatschappelijke verantwoordelijkheid en voor bijzondere verdiensten. Human Plus e.V. is een erkende non-profit organisatie voor humanitaire hulp, waarvan de activiteiten in vele landen over de hele wereld sinds 1998 bijdragen om armoede en ellende te verlichten. Met Claus HiPP's ondersteuning aan hulpbehoevende kinderen in Haïti en Pakistan bewees de traditionele ondernemener dat hij niet handelde uit professionele redenen, maar vooral omdat het zijn roeping in het leven is.

Bayerische Constitutionele Medaille

1 december 2010
München - De vertrekkende directeur van het Beierse Rundfunk (BR), Thomas Gruber, en de fabrikant van babyvoeding Claus HiPP zijn in München bekroond met de gouden Constitutionele Medaille. Beide prijswinnaars namen de medaille op donderdag in het Beierse parlement in ontvangst. De voorzitter van het Beierse parlement Barbara Stamm (CSU) werd daarnaast ook geëerd en 43 andere persoonlijkheden voor hun inzet voor de samenleving. 14 prijswinnaars kregen de gouden Constitutionele Medaille uitgereikt en er werden ook 31 zilveren medailles uitgereikt.

Pro Biocultura

Op 27 november 2010 vond een belangrijk evenement plaats in Budapest. Op de XXIII Dag van de Wetenschap van Biokultura werden buitengewone prestaties in de Hongaarse Biokultura bekroond met een prijs. Dit jaar heeft de heer Csaba Bódi directeur van HiPP Kft. de Pro-Biokultur-Award ontvangen, een herinneringsmedaille en het diploma Pro Biokultura.

Ondernemer van het Jaar

12 november 2010
Op vrijdag 12 november ontving Prof. Dr. Claus Hipp in Frankfurt de prestigieuze business-award "Ondernemer van het Jaar 2010". De winnaars onderscheiden zich door de economische kracht en een hun gevoel van verantwoordelijkheid.   Daarnaast werd Prof. Dr. Claus Hipp genomineerd voor de "World Entrepreneur of the Year 2011". Deze internationale prijsuitreiking vond plaats in Monte Carlo in het voorjaar van 2011. In het Alte Oper concertgebouw in Frankfurt eerde Ernst & Young op vrijdagavond de "Ondernemers van het Jaar 2010". "De winnaars overtuigden de juryleden niet alleen vanwege hun groei, maar ook door hun bereidheid om risico’s en hun inzet voor de samenleving ", legt Wolfgang Glauner, organisator en projectmanager van deze wedstrijd uit.

Steiger Award in de categorie ‘milieu’